2013/01/02

Oracle Enterprise Linux 5 Kurulumu

Kuracağımız Oracle Enterprise Linux sürümünü https://edelivery.oracle.com/linux sayfasından indirebiliriz.Bu yazıda ben sanal sürücü kullandığım için iso dosyası olması yeterli olacaktır. Oracle Enterprise Linux kurulumunu resimlerle anlatmaya çalışacağım. Oracle Enterprise Linux kurmamın sabeblerinden biriside sizlere bir daha ki yazı olarak Oracle Weblogic Server kurulumunu anlatacağım.Kuracağımız bu işletim sistemine weblogic  kurulumunu yapacağız.






  • İlk olarak karşımıza çıkan ekranı geçmek için enter tuşuna basalım.
  • İndirdiğimiz iso dosyasının bozuk olup olmadığını soruyor.Bu ekrada skip tıklayarak geçelim.
  • Next diyerek ilerliyelim.
  • Oracle Enterprise Linux de hangi dili kullanmak istediğimi soran ekran karşımıza çıkıyor.Burada isteğimize bağlı bir dil seçelim.Benim tercihim English olacaktır.
  • Disk bölümlenmesinin olacağı ekrandır. Burada disklerinizi siz kendiniz belirlemek istiyorsanız "create a custom layout" seçmelisiniz.Ben sanal sürücüde kurulum gerçekleştirdiğim için belirlediğim alanın hepsinin kullanılmasını istiyorum.Bunun için ekranda görüldüğü gibi kullanıyorum.
  • Bu kısımda DHCP  ve IP adreslerini ayarlıyoruz.Ben otomatik verilmesini istiyorum ve Next tıklayarak ilerliyorum.
  • Bulunduğunuz bölgeyi seçerek next deyip ilerliyelim.
  • Karşımıza çıkan ekranda root kullanıcısına hangi şifreyi vereceğimiz yer.Bu önemli unutmayacağınız bir şifre vermelisiniz çünkü linux da ne yapmak isterseniz bu şifreyi size soracaktır.
  • Oracle Enterprise Linux'ü istediğimiz gibi özelleştirebiliriz.Yani ihtiyaç duyduğumuz paketleri yüklüye biliriz.Bunun için customize now seçeneğine tıklayalım.
  • Paketlerimizi seçelim ve next diyerek kurulumunun bitmesini bekliyelim.
  • Kurulum bittik den sonra yeniden başlatmamız gerektiğini söylüyecek. Bilgisayarımızı yeniden başlatalım,burada sanal sürücü kullananlar için iso dosyasını çıkartmayı unutmasınlar.
  • Bilgisayarımız yeniden başlattık dan sonra lisans ekranında yes segmesini seçelim ve devam edelim. 
  • Güvenlik duvarımızı kapatalım Next diyerek ilerleyelim.
  • Selinux kapatalım ve devam edelim.
  • Tarih ve saat kısmını ayarladık dan sonra Next diyerek ilerleyelim.
  • Bu ekranda user oluşturmamızı isteyecek biz oracle kurulumu yapacağımız için oracle user'umuzu kendimiz oluşturacağız.Bunun için bir şey yazmadan ilerleyelim.
  • Artık son aşamaya geldik.Resimde anlatılanları teker teker yaparsanız bir sorunla karşılaşacağınızı düşünmüyorum.Karşınıza çıkan ekranda root yazıp şifrenizi girdikden sonra Oracle Enterprise Linux kurulmuş olacaktır.
İyi Okurlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder