2013/01/03

Linux üzerine Oracle Weblogic Server Kurulumu

Merhaba arkadaşlar. Oracle Enterprise Linux kurulumunu anlatırken bir sonraki yazı olarak weblogic server kurulumundan bahsedeceğiz demiştik.Şimdi Oracle Weblogic Server kurulumuna geçebiliriz.





Oracle Weblogic Server http://www.oracle.com/technetwork/middleware/ias/downloads/wls-main-097127.html bu adresden indirebiliriz. Enterprise linux işletim sistemimize "root" kullanıcısıyla giriş yapalım.Şimdi ise terminalde neler yapmalıyız adım adım inceliyelim.




  • Öncelikli olarak host ayarlamalarımızı yapıyoruz.  $vi  /etc/hosts

           127.0.0.1 localhost localhost.localdomain
           192.168.1.50  orcl.localdomain   orcl

  • Terminal yardımıyla weblogic için gruplarımzı oluşturalım.
           groupadd -g 1000 oinstall
           useradd -u 1100 -g oinstall oracle
           passwd oracle
  • Şimdi ise weblogic server nereye kurulacak onun yerini belirliyelim ve yetkilerini verelim.
           mkdir -p /u01/app/oracle/middleware
           chown -R oracle:oinstall /u01
           chmod -R 775 /u01/
  • Bu aşamadan sonra oracle adında bir kullanıcımız oldu.İşletim sistemimizde kullanıcı değiştirerek oracle kullanıcısıyla giriş yapalım. Oracle kullanıcında bazı değişiklikler yapmalıyız. $vi .bash_profile içerisine girerek değişikliklerimizi yapalım. 
           MW_HOME=/u01/app/oracle/middleware; export MW_HOME
           JAVA_HOME=/usr/java/jdk1.6.0_33; export JAVA_HOME
           PATH=$JAVA_HOME/bin:$PATH; export PATH
Not:JAVA_HOME ve MW_HOME yollarının sizin verdiğiniz gibi olmasından emin olun.
  • Gerekli işlemleri yaptık.Şimdi ise kuruluma geçelim.Ben .bin uzantılı weblogic indirdim ve kurulumu şu şekilde başlatıyorum.
           ./wls1211_linux32.bin

  • Bu aşamadan sonra karşımıza çıkacak olan resimleri uyguluyalım.Ve Windows işletim sisteminde olduğu gibi next diyerek ilerliyelim.









  • Burada Getting Started with Weblogic Server tıklayalım ve devam edelim.










Oracle Weblogic Server kurulmuş oldu.İyi okurlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder